Reklama
  • Piątek, 22 lipca 2016 (11:00)

    Dieta kobiet w ciąży

Olej rzepakowy wzbogaci sałatkę w ważne składniki odżywcze.

Istotnym składnikiem diety kobiety ciężarnej powinny być tłuszcze, a zwłaszcza kwasy tłuszczowe nienasycone omega-3 i omega-6. Dlatego należy jak najczęściej spożywać bogate w nie ryby morskie (makrela, dorsz) oraz oleje roślinne.

Najkorzystniejszy będzie rzepakowy, przewyższający oliwę z oliwek w zawartości kwasów omega-3 aż dziesięciokrotnie. By zapewnić organizmowi niezbędną dawkę tych kwasów, wystarczą tylko 2 łyżki oleju rzepakowego dziennie.

Reklama

Dlaczego jego skład jest tak dobroczynny dla ciężarnych? Otóż kwas omega-3 ma ogromny wpływ na rozwój młodego organizmu – szczególnie mózgu oraz wzroku płodu.

prof. dr hab. Piotr Socha Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”

Świat Seriali

Zobacz również

  • Niedobór substancji odżywczych może zaszkodzić zarówno karmiącej mamie, jak i dziecku. Są jednak sposoby na to, by do tego nie dopuścić. Tekst: Lucyna Pianko więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.